Sceš še pridac do DeutschMann partie? Ta sebe vyber poziciu.
Disponent, ani obchodník sa v DeutschManne rozhodne nenudí: od ôsmej ráno až do piatej popoludní (a mnohokrát to nekončí o 17:00) komunikuje stále s novými ľuďmi, zlepšuje si jazyk, trénuje a rieši nové výzvy a situácie. Zoznámte sa bližšie s pracovnými pozíciami v DeutschManne.
Ako disponent zažiješ každý deň niečo nové. Nie je to práca predajcu telefónov, pri ktorej sa zákazníkovi pozdravíš, dáš mu tipy na mobily a netrpezlivo vyčkávaš, kým si nejaký vyberie. Disponent má telefón nonstop zapnutý – je pripravený zdvihnúť telefón aj o tretej ráno, keď treba koordinovať nakládku.
Rýchlosť je jeho výsada: preverí u dopravcu, či je na mieste vykládky alebo nakládky, a medzitým už komunikuje s kolegom obchodníkom o novej zákazke.
Bez schopnosti udržiavať dobré vzťahy s kolegami v tomto džobe veľa vody nenamútiš. Ak úprimne pomôžeš iným, pomoc ti budú opätovať. A to sa potom pracuje oveľa lepšie a firma prosperuje.
Občas sa stane, že dopravca má nakladať alebo vykladať tovar ešte pred pracovnou dobou: napríklad o 7.00 hod. Už o 6.30 hod. preto preveruješ, či ide všetko tak, ako má.
Sadáš si za počítač a kontroluješ prepravy. Potom obvolávaš dopravcov – pýtaš sa, či je všetko v poriadku, prípadne koordinuješ vykládku.
Zisťuješ, ktoré autá tovar vyložili, a ukončuješ zložky s jednotlivými zákazkami.
Niekedy máš hneď ráno míting so šéfom všetkých disponentov, inokedy s Pátračmi (jedno z oddelení disponentov).
Vo štvrtok 30 minút trénuješ – napríklad ako reagovať, ak prepravca v strede cesty havaruje s tovarom klienta. Radíte sa s kolegami a šéfom, ako zvládať zložité situácie.
Šoférovi auta dávaš pokyny a potrebné informácie a staráš sa o to, aby tovar dopravca doručil klientovi načas, v požadovanom množstve a kvalite a bez komplikácií.
Obchodníci prideľujú tvojmu oddeleniu zákazky – máš na starosti vlastných klientov.
Obchodník je najväčší „dobrodruh“ v DeutschManne.
Úspešný obchodník rád komunikuje s ľuďmi (hlavne telefonicky). S klientami si vytvára kamarátske vzťahy – klientovi občas zavolá iba preto, aby sa ho spýtal, ako sa má. Vďaka výborným vzťahom zákazník odporučí DeutschMann ďalším firmám.
Hľadáš potenciálnych zákazníkov a potrebné údaje si zapisuješ. Kontakty získavaš cez:
Najťažší je prvý krok – osloviť nového klienta po prvýkrát. Chce to odvahu, no ak ho získaš a vybuduješ si s ním vzťah, už to ide ako po masle. Po telefonáte mu posielaš prezentáciu.
Na získanie jedného klienta potrebuješ urobiť priemerne 100 telefonátov. Čím viac klientov oslovíš, tým je väčšia šanca, že získaš zákazku.
Oslovil si klienta? Výborne. Tému a výsledok rozhovoru si zapíšeš a naplánuješ si dátum, keď mu zavoláš opäť. Môže to byť napríklad o 2 či 3 týždne.
Telefonát bol úspešný. Klient ti poslal ponuku – informácie k tovaru, ktorý potrebuje prepraviť. Túto ponuku potom preposielaš napríklad disponentovi, ktorému dôveruješ.
V utorok ráno máš technickú poradu – tu sa oboznámiš so všetkými technickými vylepšeniami v našom software, ktoré Ti uľahčia prácu.
Od disponenta zisťuješ, ktoré auto môže prepraviť tovar napríklad z Kolína do Bratislavy do zajtra do 18.00 hod. Podľa toho pripravíš cenovú ponuku pre klienta.
1) Aké máme požiadavky na záujemcu?
2) Aké kvality vyžadujeme od záujemcu?
3) Aký je pracovný čas v DeutschManne? od 08.00 do 17.00 hod. (niekedy treba riešiť nakládky či vykládky aj po pracovnej dobe)
4) Koľko budeš zarábať? Viac zistíš tu.
Disponent ani obchodník neočarí ľudí, ktorí majú radi stereotyp. Na oboch pozíciách zažívaš nonstop nové situácie, komunikuješ s novými ľuďmi, zlepšuješ si jazyk, či chodíš na služobné cesty za klientami naprieč Európou.
V DeutschManne si sám strojcom svojho šťastia – koľko firme dáš, toľko ti vráti. Tak, ako to funguje v krajinách západnej Európy.
Ak máš rád nové výzvy, chceš na sebe pracovať a v DeutschManne by si sa cítil ako ryba vo vode, stiahni si e-book zdarma Ako žijeme na východe život svojich snov, v ktorom sa dozvieš viac o hodnotách DeutschMannu.
Ak cítiš, že práve teraz je ten správny čas stať sa jedným z nás, vyplň tento kontaktný formulár:
Sceš še zabavic? Ta hibaj nam dac lajk: